Figyelem! A jelenlegi, instabil piaci környezet miatt az eddig megszokott árképzési folyamatunk megváltozott, jelenleg napi árazás működik az építőanyag piacon melyet tüzépünk is követ, ezért fokozottan fenntartjuk a árváltoztatás jogát.
Mindenre tudunk megoldást Termék kódja: AD553 Nettó ár (Áfa nélkül): 1. 102 Ft Bruttó ár (Áfá-val): 1. 400 Ft
Jól tűri a párát és a nedvességet. Fertőtlenítő és penészgátló hatása van. Pára- és légáteresztő tulajdonsága miatt szellőzést biztosít a falnak. Új és régi felületeknél is előnyösen alkalmazható. A mészfestés hátrányai Színezhetősége a lúgos kémhatás miatt korlátozott. Oltott mész 25kg :: RO-PO-Agro Kft.. Összefüggő réteget képez a felületen, így csak csiszolni vagy kaparni lehet. Bizonyos körülmények között – különösen konyhában – hajlamos besárgulni. Kizárólag több rétegben alkalmazható, legalább 2-3 felhordás kell az ideális hatáshoz. Évek után hajlamos a repedezésre és a mállásra. Munka az oltott mésszel Bár manapság már kicsit körülményesebb oltott mésszel festeni, hiszen annyi kész állapotú, vödrös alapanyag érhető el a piacon, azonban így is sokan döntenek mellette, hiszen a modern festékek felületzáró tulajdonságaihoz képest sokkal előnyösebb az alkalmazásuk. Amennyiben mi is valóban "meszelni" szeretnénk otthonunkat, az alábbiakban lépésről-lépésre elmondjuk, hogy miként zajlik a munka ezzel az alapanyaggal. Lássuk: Az első és legfontosabb minden esetben a fal előkészítése lesz.
Az angol reneszánsz - színház és dramaturgia by Katinka Tornai
Az angol reneszánsz színház és dramaturgia by Katalin Vékony
Az angol reneszánsz színház a misztériumjátékokból alakult ki, úgy, hogy a bibliai történetek elvilágiasodtak. A középkori színpadtechnika Az örökös helyszínváltoztatás miatt a középkori keresztény színjátszás többféle színpadtípust is kialakított. A szimultán színpad 40-50 méter hosszú, 6-8 méter széles emelvény volt, amely egyszerre három szinten ábrázolta a világot (a "szimultán" szó jelentése egyidejűség). Több helyszínt tudtak mutatni egymás mellett, és egyszerre folyt a játék a különböző színpadokon. Egymás alatt, mellett és fölött helyezték el a különböző helyszíneket (pokol, pokol tornáca, földi helyszínek, mennyország). A paradicsomot valóságos gyümölcsfákkal és állatokkal jelenítették meg. Az alsószínpad volt a pokol, a középső a földi világ, a felső színpad pedig a paradicsom (a legtöbb jelenet a földön játszódott). A háttér egy székesegyház volt a színpad mögött. A processziós színpad vagy körmeneti színpad (a "processzió" szó jelentése körmenet) esetében egy utca hosszán keresztül álltak az egyes jelenetek színpadai, és a közönség egyiktől a másikig vándorolt, úgy nézte a jeleneteket, amelyek élőképek voltak (a színészeknek nem szabadott mozogni).
PPT - Az angol reneszánsz színház PowerPoint Presentation, free download - ID:5498863 Download Skip this Video Loading SlideShow in 5 Seconds.. Az angol reneszánsz színház PowerPoint Presentation Az angol reneszánsz színház. . Színpadok típusai. Szimultán színpad:Előfüggöny nincs, kamasz fiúk játsszák a női szerepeket, jelenetek egybefolytak. Díszletet nem alkalmaztak, kellékeket azonban igen. A színészek a színpadon öltöztek át. Uploaded on Oct 13, 2014 Download Presentation - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - E N D - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Presentation Transcript Az angol reneszánsz színház Színpadok típusai • Szimultán színpad:Előfüggöny nincs, kamasz fiúk játsszák a női szerepeket, jelenetek egybefolytak. A színészek a színpadon öltöztek át. • Processziós színpad: Itt a néző vándorolt egyik jelenetről a másikra. • Kocsiszínpad: A kocsikat rendezték be színpadnak, majd azok körbehaladtak. Shakespeare színháza, a Globe: • A többemeletes, fából készült színházépület felül nyitott volt Az épület 8 szög alakú.
A spanyol színház a maga részéről bemutatásában hasonlított az Erzsébet színházhoz, de inkább a vallási témán és a középkori egyezményeken alapult, mintsem az egyház és a kormány erős vallási hatásának megváltoztatásán. Eredet A reneszánsz színház Olaszországban kezdődött, a tudósok kezdetben megpróbálták újrateremteni az eredeti görög és római műveket, később pedig a kortárs öltözködéshez és beszédhez igazították. A klasszikus dráma iránti új érdeklődés Euripides, Seneca, Plautus és Terence újrafelfedezésével kezdődött. A költők Arisztotelész a 15. században került elő; meghatározta a tragédia és a vígjáték klasszikus műfaját. Így a színészi szakma a rossz hírnévtől az új méltóság felvételéig terjedt, és megalakultak az első szakmai társaságok. A reneszánsz színpadi tervezés szintén a klasszikus modellekig nyúlik vissza, különös tekintettel a Vitruviusra (Kr. E. 1. század). Ötletei befolyásolták az első állandó színházak építését Olaszországban és Franciaországban. A maguk részéről Nagy-Britannia és Spanyolország színházai adaptálták a posadák udvarának jellemzőit, ahol korábban előadásokat tartottak.